Kapitel 3

Hon släppte av mig hemma och gick med snabba steg emot huset.
"Antonia!" det var mammas röst.
Jag kollade över axeln. Och gick några steg bakåt. Där låg hon i sin solstol och solade. Jag gick fram till henne.
"Hur var det i stan?" frågade hon glatt.
"Det var jätte bra" sa jag och log.
Hon log tillbaka.
"Det väntar en överraskning där inne på bordet!" sa hon och la sig ner igen.
"Okej" sa jag glatt och log fast jag egentligen inte ville ha någon överaskning.

Jag öppnade ytterdörren och klev in. Jag tog inte av skorna utan gick bara rakt in till köksbordet. På bordet låg ett brev. Jag tog upp det och öppnade det försiktigt. Det var från mormor. 
"Hej älskade Antonia! Hoppas att du har det bra! Jag kan tyvärr inte komma till din fest imorgon men jag hoppas att du får det bra utan mig ändå. Jag kommer att sätta in lite pengar på ditt konto så du kan ha kul. Jag kommer och hälsar på så fort jag kan. Kram mormor!"
Jag log för mig själv. Jag älskade verkligen mormor, hon var den ända som förstod mig, hon och Jake. Då insåg jag att han inte hade sms:at mig. I panik rotade jag fram mobilen ur väskan. 1 sms ifrån Jake. Av någon andledning fick jag en klump i magen. Det var inte likt honom att skicka ett sms, han skickade minst 10 stycken om jag inte svarade och ringde. När jag öppnade sms:et förstod jag varför. Allt bara brast. Jag kunde knappt så upp längre. Tårarna forsade. 
Jag rusade upp för mitt rum slängde väskan på golvet och la mig i sängen. Var han helt pantad eller? Var han tvungen att vänta till dagen innan min födelsedag? Allt jag gjort för honom, allt han gjort för mig. Jag tryckte huvudet emot kudden och drog täcket över mig. Där låg jag. I timmar, tills jag somnade. 
 
När jag vaknade slängde jag en blick på klockan, 07:23. Skit också. Jag satte mig upp och gick fram till spegeln. Mitt smink var helt utkletad. Jag tog fram en bomullspad och sminkborttagningen och började ta bort sminket. Jag kände mig helt tom. Jag kände mig död. Jag tog av mig kläderna och tog på mig mjukiskläder istället. Sedan la jag mig i sängen igen och tog upp mobilen. Jag kollade Twitter. Jag hade fått massa tweets, alla var om det förbannade festen. Jag låste mobilen och blundade. 
 
Jag somnade till en stund, men vaknade sedan av mamma och pappa som kom in i mitt rum och sjöng. Jag satte mig upp och log emot dom. Mamma höll i en bricka full med massa olika sorters bröd, juice, pålägg, yoghurt och massa mer. Hon ställde den på mitt nattduksbord och gav mig en puss i pannan och kramade mig. Sedan gjorde pappa desamma. 
"Grattis på födelsedagen!" sa dom i kör.
Jag log.
"Tack så mycket!" sa jag glatt.
"Alla presenter får du ikväll på festen!" sa mamma och la huvudet på sne och log stort. 
Jag hällde upp ett glas med juice och drack.
"Vill du att vi ska göra dig sällskap eller ska vi gå?" frågade pappa.
"Ni kan gå, ni har ju säkert massor att göra" sa jag och flinade.
Pappa nickade. Sedan gick dom båda ut ur rummet. Jag hade verkligen inte någon matlust just nu. Jag reste mig upp och gick fram till mitt minikylskåp och tog ur en RedBull. Jag drack snabbt upp den. Och sedan gick jag ner till vardagsrummet. Jag kunde se mamma genom fönstret ute i trädgården. Hon var fullt upptagen med att fixa i ordning allting. Partytälten hade vart uppe sedan i förr går så nu var hon ute och ställde fram alla bord och soffor. Pappa höll på med messa sladdar till scenen och högtalarna. Jag suckade för mig själv och satte mig i soffan och satte på TV:en. 
 


Jade
11 December, 2013 - 19:31

OMGSÅÅÅÅ BRAAAA!!! FORSÄTT!! <3333

BELIEBER
15 December, 2013 - 19:31

sjuuukt bra! meeer :D

Anonym
31 December, 2013 - 19:31

Jätte bra!:) skriv mer!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback